وبلاگ کارشناسی مشاوره و سرگروه مشاوره آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه

خودت را دوست بدار و کمک کن تا دیگران نیز خود را بیشتر دوست بدارند...

وبلاگ کارشناسی مشاوره و سرگروه مشاوره آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه

خودت را دوست بدار و کمک کن تا دیگران نیز خود را بیشتر دوست بدارند...

توصیه هایی جهت آمادگی برای امتحانات نیم

شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۲ ق.ظ

توصیه هایی جهت آمادگی برای امتحانات نیم‌سال اول 

 

برای موفقیت در امتحانات راه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که به‌کارگیری اصول درست در مطالعه‌ی مطالب درسی از جمله عوامل موفقیت در امتحانات است:

- در جایی مطالعه کنید که قادر به تمرکز باشید و برای تکرار مطالب فراگرفته برگه‌های خلاصه‌نویسی تهیه کنید و زیر مطالب مهم نیز خط بکشید.

- دانش‌آموزان برای موفقیت در امتحانات نباید خود را با دیگران مقایسه کنند؛ زیرا هر کس با داشتن امکانات مختلف، استعدادهای متفاوتی دارد.

- انباشته شدن مطالب درسی از عوامل اضطراب و استرس است؛ بنابراین دانش‌آموزان باید در ابتدای سال تحصیلی برای خود برنامه‌ریزی درسی داشته باشند. روزهای امتحان، زمان مرور درس‌هاست و نمی‌توان در روزهای امتحان، حجم زیادی از کتاب را مطالعه  کرد.

- محیط ناآرام و تنش‌زا از عوامل عدم موفقیت در امتحانات است. تلاش کنید در طول تحصیل به ویژه روزهای امتحان، محیطی آرام و ساکت برای خود مهیا کنید؛ زیرا آرامش روحی و روانی تأثیر زیادی در موفقیت شما دارد.

- روزهای امتحان به معنی دست کشیدن از تفریح و سرگرمی نیست. پس از حدود یک ساعت مطالعه، حدود 10 تا 15 دقیقه به خود استراحت دهید. در این موقع سعی کنید از اتاق مطالعه خارج شوید و به چیزهای مورد علاقه‌تان نگاه کنید. استراحت قدرت تمرکز شما را بیش‌تر خواهد کرد و می‌توانید با نیرو و انرژی تازه‌ای به ادامه‌ی مطالعه بپردازید.

- توجه داشته باشید زمانی که برای مطالعه تعیین می‌کنید در همان ساعات، به مطالعه بپردازید و برنامه‌ی درسی خود را با کارهای دیگر تعطیل نکنید.

 

تهیه و تنظیم: محبوبه ملکی- کارشناس مشاور اداره آموزش و پرورش ناحیه سه استان کرمانشاه

 

  • کارشناسی مشاوره و گروه آموزشی مشاوران ناحیه سه کرمانشاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی